مهمان خدا

مهمان خدا

فاطمه بنت اسد، مادر بزرگوار حضرت علی علیه السلام پرده های کعبه

را گرفته بود، عبادت می کرد و از خدا می خواست تا درد زایمان را بر او

آسان کند، در همین حین ناگهان دردی سرا پای او را فرا گرفت.

– آه، خدایا کمکم کن، جلوی چشم این همه نا محرم من را بی آبرو

مکن ، خدایا، چه کنم؟ یعنی وقتش است؟

ترس و وحشت رنگ از چهره اش برده بود و سر تا پایش بر اثر درد زایمان

می لرزید. باید چکار می کرد؟ آنجا که جای مناسبی برای زایمان نبود

بی قابله، بی کمک، بی یارو یاور…

نا گهان اتفاق عجیبی افتاد. دیوار خانه کعبه شکافته شد ، فاطمه به داخل

رفت و شکاف بسته شد.

مردم سراسیمه به سمت شکاف دویدند تا آن را باز کنند ولی باز نشد.

ابوطالب پدر بزرگوار حضرت علی علیه السلام وکلیددار در خانه ی خدا

را خبر کردند ولی هر چه تلاش کردند نتوانستند در را باز کنند.

ابوطالب با آرامش خاصی گفت: این اتفاق در خانه ی خدا بوده و به اذن

خدا ،از ما کاری ساخته نیست.

پس از سه روز دیوار خانه ی کعبه دوباره شکافته شد و فاطمه بنت اسد،

همسر ابوطالب شاد و خندان به همراه نوزادی از خانه ی کعبه به سلامت

بیرون آمد.

مردم دور او جمع شدند و می پرسیدند: چگونه داخل رفتی؟ چرا در باز

نمی شد؟ چگونه فرزندت را بدون هیچ کمکی به دنیا آوردی؟ غذایت چه

بود؟ حالت خوب است؟

فاطمه در حالی که نوزاد زیبایش را در آغوش داشت ،گفت:من در این چند

روز مهمان خدا بودم، فرشتگان از من پذیرایی می کردند و از بهشت

برایم غذا می آوردند. خداوند نام کودکم را علی گذاشت، این نام را که نام

خودش بود، برای او برگزید.

علی تنها کسی است که مولود کعبه است. ازحضرت آدم تا به امروز

هیچ کس در خانه ی کعبه به دنیا نیامده است. (وقتی حضرت مریم که

سلام خدا بر او باد، باردار بود و می خواست حضرت عیسی علیه السلام

را به دنیا آورد، خدا به او دستور داد که از مسجد (محل عبادت) بیرون شود

و به خارج شهر رود، اما به فاطمه مادر علی دستور داد که وارد خانه اش

شود، او تنها کسی بود که اجازه یافت ، فرزندش را در خانه خدا به دنیا

آورد.) آری این فضیلت مختص علی است.

منبع :

ولادت امام علی ـ علیه‎ السلام ـ در کتب اهل سنت»

1. حافظ ابو عبدالله محمد بن عبدالله، معروف به حاکم نیشابوری، که همه

بزرگان اهل سنت او را مورد اعتماد و استناد دانسته اند در کتاب بسیار

معروفش، «مستدرک صحیحین» می گوید: روایات متواتر است که فاطمه

بنت اسد، امیرمؤمنان علی بن ابی طالب ـ کرّم الله ـ وجهه، را در خانه کعبه

به دنیا آورده است.

2. شاه ولی الله احمد بن عبدالرحیم دهلوی، محدث متعصب اهل سنت،

در کتاب «ازاله الخفا» می نویسد: «بی گمان روایات متواتر است در این که

فاطمه بنت اسد، امیرالمومنین علی بن ابی طالب را در درون کعبه به دنیا

آورد، بدون تردید او در روز جمعه سیزدهم رجب، سی سال بعد از عام الفیل،

در خانه کعبه به دنیا آمده است، و هرگز پیش از او یا بعد از او کسی در

خانه‌کعبه زاده نشده است.»

3. شهاب الدین ابوالثنا، سید محمود آلوسی، صاحب تفسیر آلوسی، در

شرح بر قصیده عینیه عبدالباقی افندی عمری می نویسد: ولادت امیرمؤمنان

کرم الله وجهه در درون کعبه، در سراسر دنیا مشهور است و در کتابهای هر

دو فرقه شیعه و سنی روایت شده است، و هرگز در مورد غیر ایشان چنین

فضیلتی ثابت نشده است.

4. نورالدین علی بن محمد بن صباغ مکی، از دانشمندان معروف اهل سنت،

مشهور به ابن صباغ مالکی در کتاب «الفصول المهمّه» با سلسله سند از

ابن مغازلی، از امام سجاد ـ علیه‎ السلام ـ مبنی بر ولادت امام علی ـ

علیه‎ السلام ـ در درون خانه کعبه نقل کرده است که: پیش از او کسی در

بیت الله الحرام متولد نشد، و این برتری ویژه اوست از سوی خداوند برای

ابراز کرامت و شرافت و شکوهمندی او»

منابعی از اهل سنت که به طور صریح به شکافته شدن دیوار کعبه اشاره

کرده اند:

1. محمد شریف خان شیروانی در کتاب «چوتهی کتاب» به ولادت امام

علی ـ علیه‎ السلام ـ در درون کعبه و شکافته شدن دیوار کعبه و شنیده

شدن صدای هاتف غیبی تصریح کرده است.

2. مولوی حافظ حکیم ظهیر احمد سهسوانی در کتاب «ظهیر البشر» در

احوال و فضائل ائمه می نویسد:

«چون خداوند اراده نمود که شرفی بر شرفهای کعبه بیفزاید، دیوار کعبه

را بشکافت و فاطمه بنت اسد را به درون کعبه فرا خواند و فاطمه فرزندش

علی را در درون کعبه به دنیا آورد.»

3. علامه حسن بن امان الله مولوی عظیم آبادی هندی، درکتاب تجهیز

الجیش جریان ولادت امام علی ـ علیه‎ السلام ـ را طبق روایت

«بشائر المصطفی» از یزید بن قعنب نقل کرده است.»

4. دکتر محمد شاه قادری، دانشمند و پزشک نامی سرزمین لاهور، در کتاب

«مصباح المقربین» تصریح می کند که امیرمؤمنان در درون کعبه متولد شد

و تصریح می کند که ما در آنجناب در حال طواف کعبه بود که او را درد زایمان

گرفت، دیوار کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد به درون کعبه فرا خوانده

شد، سپس تأکید می کند که هرگز چنین شرف و فضیلتی به جز امیرمؤمنان

برای احدی نصیب و میسر نشده است…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *