طرح دعوت جشن های غدیری

طرح دعوت جشن های غدیری

« بسم الله الرحمن الرحیم »

« الحمد لله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه امیرالمؤمنین و الائمه المعصومین- علیهم السلام-»

از مسائل مهمی که در مناسبتها و فعالیتهای ضمن آنها باید به آن توجه شود و باید با مکانیزم خاصی انجام گیرد، مسئله دعوت میهمانان در جشنها می باشد. چنانچه دربخش دعوت تدبیر و فعالیت لازم صورت نگیرد، در واقع همه ی زحمات در برقراری مناسبتها به هدر رفته است.

1- دعوت به وسیله نامه یا کارت:

این نوع دعوت از متداولترین شیوه در این خصوص می باشد. از مهمترین عوامل پذیرش دعوت: الف)متن دعوت نامه یا کارت دعوت.

ب) زمان ارسال کارت یا دعوتنامه.

ج) ظاهر زیبا و مطلوب دعوتنامه یا کارت.

در این نوع دعوت می توان موارد زیر را ضمیمه کارت و دعوتنامه نمود.

الف) سؤالات مسابقه جشن.

ب) کتاب و بروشور حاوی مطالب مسابقه جشن.

ج) فهرست موضوعات مطروحه در جشن.

د) اعلام برنامه های جشن

اگر ارائه کارت به صورت حضوری باشد، تذکر چند مطلب به میهمانان، خالی از لطف نیست.

الف) به ازای هر کارت دعوت، یک صندلی خالی و همه ی امکانات پذیرایی و سرویس دهی برای شما میهمان عزیز در نظر گرفته شده است. چنانچه به دلایلی امکان

تشریف فرمائی شما در جشن نبود حتماً یا اطلاع دهید یا کسی را جایگزین خود نمائید.

ب) تذکر این مطلب که در جشن منتظر حضور میهمانتان هستید خالی از فایده نخواهد بود.

ج) اگر هدیه ای برای دوستان تهیه شده متذکر شویم که هدیه را در جشن تقدیمتان خواهیم کرد.

2- دعوت حضوری:

این نوع دعوت را می توان از یک ماه پیش از جشن در مجموعه ی همکاران، همسایه ها، خانواده ها، دوستان، آشنایان و مشتاقان مطرح نمود. در طرح این نوع دعوت می

توان با طرح موضوع جشن و نحوه ی برگزاری آن مدعوین را مشتاق حضور در برنامه نمود.

3- دعوت به وسیله تلفن:

تماس تلفنی به تنهایی می تواند یکی از راههای دعوت میهمانان به جشن بوده باشد، در حالیکه از این راه می توان چند روز قبل از جشن یاد آور دعوت حضوری یا دعوتنامه

ای شد.

4- دعوت گروهی:

در این مدل می توان یک فرد از یک گروه را دعوت نمود و همه موارد دعوت به آن یک نفر محول شود و سپس کار دعوت را در آن گروه، این یک نفر مسئول شود. این افراد

می توانند یک دانش آموز از یک کلاس باشد، که دانش آموز مورد نظر همه کلاس را دعوت کند و همه موارد را در گروه خود توضیح دهد و نهایتاً تعداد مدعوینی که حتماً

تشریف می آورند را اطلاع دهد. نمونه های دیگر افراد: معلم، دانشجو، یک نفر از فامیل، یکی از همکاران، مسئول هیأت و غیره

5- دعوت غیر مستقیم:

این نوع دعوت به این صورت است که اگر می توان بطور مستقیم با 10 نفر ارتباط داشته باشیم، هر یک از این 10 نفر را موظف به دعوت 3 نفر دیگر نمائیم و هر کدام از آن

سه نفر مسئول آوردن یک نفر همراه باشند، به این وسیله ده نفر مدعوین ما به 70 نفر میهمان تبدیل می شود.

تذکر:

1- اگر برنامه ی جشن دارای محتوایی خوب و مطلوب باشد امر دعوت زیاد مشکل نخواهد بود.

2- برنامه و مناسبتهای مستمر و همیشگی نیازی به تدابیر خاص برای دعوت ندارد.

3- دعوت باید با نوع جشن و سطح مدعوین هماهنگی داشته باشد( از جهت هزینه، سلیقه، مطلب، سطح مخاطب).

4- معمولاً نسبت به گنجایش جشن باید تعداد بیشتری میهمان دعوت نمود. چرا که همیشه مسائل پیش بینی نشده باعث کم شدن تعداد میهمانان می شود.

5- برای برآورد نقاط مثبت و منفی دعوت، تهیه آماری از مدعوین و مقایسه ی آن با لیست دعوت شده گان کمک بسیار بزرگی خواهد بود.

6- تماس با مدعوینی که در جشن حضور پیدا نکردند و عرض ادب و تأسف از نبودن آنان، نشان دهنده اهمیت مدعوین و شرکتشان در جشن های بعدی خواهد بود.

7- در پایان هر مناسبت تهیه گزارش از فعالیتهای مختلف مخصوصاً دعوت و حضور مدعوین و نظرات ایشان برای برگزاری جشنهای آتی مفید فایده خواهد بود.

8- در امر دعوت این نکته و رعایت آن بسیار ضروری می باشد که میهمانان مدعوین صاحب مجلس وجود مقدس ائمه اطهار- علیهم السلام- می باشند. لذا آمدن و نیامدن

میهمانان بستگی به روزی ایشان دارد. ما تلاش و تدبیر خود را می نمائیم تا صاحب خانه چه بخواهد.

به امید آنکه همه خدمتگزاری ها در مجالس اهل بیت- علیهم السلام- مورد رضایت خاصه حضرت ولی عصر- علیه السلام- قرار بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *